27 Şubat 2012 Pazartesi

Hayata Donus

Ulke tarihimizde ironik olarak 'Hayata Donus Operasyonu' diye anilan kara bir leke vardi, degil mi? Benim konum o degil ama... Benim hayata donusum gercekten hayata donus. Neseye, heyecana, istege donus...

2 gun once Dubai'ye donduk Istanbul'dan. Fuat'la gecirdigimiz 1.5 aydan sonra. Dun Erol'a soyledim. 1.5 yildir burada yasiyoruz oysa ben su anda yeni bir ulkede gibiyim. Yeni bir ev. Daha oncekinden farkli hissediyorum herseyi. Tarifi cok zor. Etrafimda bir koza var gibiydi, gri bir koza. Yasamima engel olmuyor, herseyi yapabiliyorum ama o her nefesimde cigerlerime doluyor, dunyaya onun golgesinde bakiyorum, cocuguma sarilirken bile koza da benimle. Artik o yok. Yururken yere daha az agirlik veriyorum sanki. Aldigim nefes daha temiz, sesim daha gur, gozlerim daha iyi goruyor, gercekten gulumsuyorum, insanlari kalbim dolu dolu seviyorum, icim hoplayiveriyor sevdigim birinden iyi haber alinca ya da sadece yumurta tam istedigim kivamda pismis diye. Cok sukur, cok... Daha tam bitmedi. Biraz daha gidecek yolumuz var ama artik beraberiz ve her gun bir oncekinden daha guzel olacak. biliyorum. Tanriya, dostlarima, kardesim icin dua eden, destek olan herkese; beni kozali halimle kabullenen benden bikmayan hayatimdaki tum insanlara. Surekli tesekkur ediyorum icimden...

Onceki yazimda Fuat'in roportaj verecek modda olmadigini yazmistim ama hep beraber merak ettik onu. Surec ve durum hakkinda bildigim kadariyla birkac seyi yazmak isterim:

- Fuat korsanlara ve Somalililere ofkeli degil, hatta sempati duyuyor! Hala asil kurbanin onlar (Afrika insanlari) oldugunu dusunuyor. (gemi daha dogrusu murettabat kacirmanin kotu oldugu gercegini asla reddetmeden) (elime bir korsan gecirirsem yapacaklarim sonucunda aramiz bir sure bozulabilir yani)

- Surecin ilk aylar disinda bizim dusundugumuz kadar kotu olmadigini soyluyor. Hatta bizim o kadar korkmus olmamiza sasiriyor. Yemek, su varmis. Fiziksel siddet cok az olmus. Oldurulme tehditlerinin bos oldugunu onlar zaten biliyormus, korsanlar ailelelere oyle soyletiyorlarmis.

- Nasil kurtuldular, kim ne yapti bilmiyoruz. Para mi verildi, umit kesildi de mi birakildi, yoksa hukumetler mi yapti bu isi hicbir fikrimiz yok. Tek bildigimiz gemi ele gecirildikten tam 16 ay sonra, 8 Ocak'ta bize ve onlara kurtulduklari bilgisinin gelmesi, ayni gun Gurcu bir kurtarma gemisinin gelip gemideki personeli almasi ve birkac gun suren bir yolculukla Kenya'ya goturulmeleri. Kenya'da Turk ve Gurcu yetkililer onlari bir otele yerlestirmis ve ustlerine bir kat kiyafet almis. Ertesi gun ozel bir ucakla (Gurcu) Istanbul'a getirildiler.

Hayata donus. Hem gemidekiler hem aileleri icin. Donulen bu hayat guzel bir hayat olur umarim bu zor donemden sonra...

5 yorum:

Gulcin dedi ki...

tekrara gecmis olsun tum ailenize. Cok sukur ki bu sonu mutlu biten bir macera olarak kalacak sadece. cok sukur...

Banu Özçelik dedi ki...

Gulcincigim, Sen de bu surecte tanimasam da varligini hep hissettigim kisilerdensin. Cok cok tesekkurler :))

Adsız dedi ki...

Bu yazın çok iyi geldi bana, hep aklımda, bir köşede "gerçekten iyi mi?" sorusu duruyordu.
İyisin anladım ben...
Yaşanan herşeyin ilerde Fuat' ın torunlarına anlatacağı heyecanlı bir anı olmasına çok az kaldı sanırım...
Poyraz' a dayılı ve mutlu anneli harika günler... Şenay

Mito dedi ki...

Hep söyleyeceğim, buradan söylemek nasip oldu çok geçmiş olsun ailenize.Duyduğumda çok sevindim. Sevgiler

Banu Özçelik dedi ki...

aa mithat, :)) cok tesekkur ederim. :)